1.Συλλάβισε τις παρακάτω λέξεις όπως στο παράδειγμα:
δίσκος δί-σκος εχθρικός
άνθος Δεκέμβριος
πέτρα ρυθμός
έφτασα εχθρός
συμμαθητής γράμμα
2. Μεταφέρω από τον Ενικό στον Πληθυντικό τις προτάσεις:
Το νερό της λίμνης δεν είναι πόσιμο.
___________________________________________
Ο άνθρωπος δοκιμάζει στη ζωή του τη λύπη και την ανάγκη.
__________________________________________________
3. Βάζω το ένα από τα δύο ουσιαστικά στη γενική Πληθυντικού:
δίχτυα-ψαράς τα δίχτυα των ψαράδων
μαγαζιά-γαλατάς
ράσα- παπάς
ύφασμα-καναπές
4. Βάζω της ή τις στις παρακάτω προτάσεις:
Τα καμώματα ____ μαϊμούς.
Το φόρεμα____ μαμάς.
Αγαπάμε ___ μαμάδες.
Γελάμε με ___ μαϊμούδες.
Η ουρά___ αλεπούς.
5. Βάζω (τον) ή (των) στις παρακάτω προτάσεις:
Η δουλειά ___ γεωργών είναι κουραστική.
Αγαπώ πολύ ___ παππού μου.
Φροντίζω ___ τον κήπο μου.
Τα λουλούδια ___ κήπων, μυρίζουν όμορφα.
6. Συμπληρώνω με προσοχή τα άρθρα που λείπουν:
_ μαθητής _ φοιτητής _ άνθρωπος
_ αγρότης _ κήπων _ τέχνης
_ φωλιάς _ αυλής _ τάξεων
_ επιστημών _ αγρών _ βιβλίων
_ παιδιού _ δάσους _ παραμυθιού
_ κρέας _ παιχνίδι _ αιώνα
7. Συμπληρώνω τις καταλήξεις των ρημάτων (-τε ή ται):
(Εσείς) Ποτίζετ__ κήπο.
(Αυτό) Το σκοινί γράφετ__ με γιώτα.
(Εσείς) Παίζετ__ με τη μπάλα.
(Αυτός) Γυμνάζετ__ μόνος του.
( Εσείς) Διορθών__ τα λάθη σας.
8. Γράψτε το υπογραμμισμένο ρήμα στη μετοχή Ενεστώτα σε –οντας ή ώντας, όπως στο παράδειγμα:
Συνέχισε κι έλεγε . Συνέχισε λέγοντας
Έλεγε και γελούσε .
Περπατούσε και καμάρωνε .
Κουράστηκε ενώ περίμενε .
Σκοτώθηκε ενώ πολεμούσε .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου