1. Βάζω (τον) ή (των) στις
παρακάτω προτάσεις:
Η δουλειά
___ γεωργών είναι κουραστική.
Αγαπώ πολύ
___ παππού μου.
Φροντίζω ___ κήπο μου.
Τα λουλούδια
___ κήπων, μυρίζουν όμορφα.
2.
Συμπληρώνω με προσοχή
τα άρθρα που λείπουν:
_
μαθητής _ φοιτητής
_ άνθρωπος
_
αγρότης _ κήπων
_ τέχνης
_ φωλιάς _ αυλής _
τάξεων
_
επιστημών _ αγρών
_ βιβλίων
_
παιδιού _ δάσους
_ παραμυθιού
_ κρέας _
παιχνίδι _ αιώνα
3. Συμπληρώνω τις
καταλήξεις των ρημάτων (-τε
ή ται):
(Εσείς) Ποτίζετ__
κήπο.
(Αυτό) Το
σκοινί γράφετ__ με γιώτα.
(Εσείς) Παίζετ__
με τη μπάλα.
(Αυτός) Γυμνάζετ__
μόνος του.
( Εσείς) Διορθών__
τα λάθη σας.
4. Γράψτε το
υπογραμμισμένο ρήμα στη
μετοχή Ενεστώτα σε –οντας ή ώντας, όπως στο παράδειγμα:
Συνέχισε
κι έλεγε Συνέχισε λέγοντας
Έλεγε και
γελούσε
Περπατούσε και
καμάρωνε
Κουράστηκε ενώ
περίμενε
Σκοτώθηκε ενώ
πολεμούσε
5. Να γράψετε
τον Παρατατικό και τον Αόριστο:
Ενεστώτας
|
Παρατατικός
|
Αόριστος
|
εγώ κλειδώνω
|
||
εγώ αφήνω
|
||
εγώ κλείνω
|
||
εγώ γυρίζω
|
||
εγώ πλένω
|
6.Να
γράψετε τις φράσεις
στον αντίθετο αριθμό:
Ενικός αριθμός
|
Πληθυντικός αριθμός
|
Ο τίμιος άνθρωπος
|
|
Οι δυνατές βροχές
|
|
Η σκοτεινή αποθήκη
|
|
Οι τακτικοί μαθητές
|
|
Ο πέτρινος τοίχος
|
|
Τα άσπρα περιστέρια
|
7. Να γράψετε
την Ονομαστική και Γενική Πληθυντικού:
Ονομαστική Ενικού
|
Ονομαστική
Πληθυντικού
|
Γενική Πληθυντικού
|
ο άντρας
|
οι
|
των
|
ο εργάτης
|
οι
|
των
|
ο μανάβης
|
οι
|
των
|
ο ήρωας
|
οι
|
των
|
ο νοικοκύρης
|
οι
|
των
|
ο τιμονιέρης
|
οι
|
των
|
ο τραυματίας
|
οι
|
των
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου