1.Συλλάβισε τις
παρακάτω λέξεις όπως στο
παράδειγμα:
δίσκος δί-σκος εχθρικός
άνθος Δεκέμβριος
πέτρα ρυθμός
έφτασα εχθρός
συμμαθητής γράμμα
2. Μεταφέρω από
τον Ενικό στον
Πληθυντικό τις προτάσεις:
Το νερό
της λίμνης δεν
είναι πόσιμο.
___________________________________________
Ο
άνθρωπος δοκιμάζει στη
ζωή του τη
λύπη και την
ανάγκη.
__________________________________________________
3. Βάζω το ένα
από τα δύο ουσιαστικά στη
γενική Πληθυντικού:
δίχτυα-ψαράς
τα δίχτυα των
ψαράδων
μαγαζιά-γαλατάς
ράσα- παπάς
ύφασμα-καναπές
4. Βάζω της ή τις στις
παρακάτω προτάσεις:
Τα καμώματα ____
μαϊμούς.
Το φόρεμα____ μαμάς.
Αγαπάμε ___ μαμάδες.
Γελάμε με ___
μαϊμούδες.
Η ουρά___ αλεπούς.
5. Βάζω (τον) ή (των) στις
παρακάτω προτάσεις:
Η δουλειά
___ γεωργών είναι κουραστική.
Αγαπώ πολύ
___ παππού μου.
Φροντίζω ___ τον
κήπο μου.
Τα λουλούδια
___ κήπων, μυρίζουν όμορφα.
6.
Συμπληρώνω με προσοχή
τα άρθρα που λείπουν:
_
μαθητής _ φοιτητής
_ άνθρωπος
_
αγρότης _ κήπων
_ τέχνης
_ φωλιάς _ αυλής _
τάξεων
_
επιστημών _ αγρών
_ βιβλίων
_
παιδιού _ δάσους
_ παραμυθιού
_ κρέας _
παιχνίδι _ αιώνα
7. Συμπληρώνω τις
καταλήξεις των ρημάτων (-τε
ή ται):
(Εσείς) Ποτίζετ__
κήπο.
(Αυτό) Το
σκοινί γράφετ__ με γιώτα.
(Εσείς) Παίζετ__
με τη μπάλα.
(Αυτός) Γυμνάζετ__
μόνος του.
( Εσείς) Διορθών__
τα λάθη σας.
8. Γράψτε το
υπογραμμισμένο ρήμα στη
μετοχή Ενεστώτα σε –οντας ή ώντας, όπως στο παράδειγμα:
Συνέχισε
κι έλεγε Συνέχισε λέγοντας
Έλεγε και
γελούσε
Περπατούσε και
καμάρωνε
Κουράστηκε ενώ
περίμενε
Σκοτώθηκε ενώ
πολεμούσε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου