Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

XΡΟΝΟΙ- ΒΑΘΜΟΙ ΕΠΙΘΕΤΟΥ

1.     Συμπληρώνω τους χρόνους των ρημάτων στον πίνακα που ακολουθεί.
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
ψαρεύω


στρώνω


δανείζω


χτυπώ


μουρμουρίζω



2.     Κλίνω τα ρήματα στους χρόνους του πίνακα.
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
εγώ περπατώ
εγώ περπατούσα
εγώ περπάτησα
















ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
εγώ δένω
εγώ έδενα
εγώ έδεσα
















3.     Εξήγησε για ποιο λόγο συμβαίνουν αυτά που λένε οι παρακάτω προτάσεις, χρησιμοποιώντας τις λέξεις  γιατί και επειδή.
± Αγαπώ τους γονείς μου ________________________________________________
± Μου αρέσει  το σχολείο ________________________________________________

4.      Συμπλήρωσε τα νοήματα των παρακάτω προτάσεων με μια δεύτερη πρόταση, χρησιμοποιώντας μία από τις λέξεις  καθώς, ενώ, όταν, μόλις.

¯ Μπήκα μέσα στην τάξη  _______________________________________________________
¯ Άνοιξα την ομπρέλα μου ______________________________________________________
¯  Μου κόπηκαν τα πόδια από το φόβο ___________________________________________
¯  Φόρεσα χοντρά ρούχα_________________________________________________________
5.     Συμπληρώνω το ρήμα είμαι, στον κατάλληλο χρόνο και πρόσωπο.
    Εγώ τώρα ____________ στο χωριό.
    Εγώ χθες ______________ στο χιονοδρομικό κέντρο του Λαϊλιά.
    Εσύ τώρα ____________ στο κολυμβητήριο.
    Εσύ χτες τέτοια ώρα ______________ στο γήπεδο του μπάσκετ.
    Αυτός τώρα ___________ στη λίμνη Κερκίνη.
    Αυτός χτες το απόγευμα ___________ στο σπίτι του και διάβαζε.
    Εμείς τώρα __________________ στο δάσος.
    Εμείς χθες ____________________ στην παιδική χαρά.
    Εσείς τώρα _____________ στην αγορά.
    Εσείς χθες __________________ στο σπήλαιο της Αλιστράτης.

6.     Συμπληρώνω τις προτάσεις με το ρήμα της παρένθεσης στον αόριστο.

v  Το πρωί ____________ (πίνω) ένα ποτήρι γάλα.
v  Τα Χριστούγεννα ________________ (βλέπω) τα ξαδέρφια μου στο χωριό.
v  Χθες το απόγευμα ________________ (μπαίνω) στην αποθήκη για εξερεύνηση.
v  Το πρωί, πριν ξεκινήσω για το σχολείο, ___________ (λέω) μια προσευχή.

7.     Συμπληρώνω τις παρακάτω προτάσεις με το επίθετο της παρένθεσης, βάζοντάς το στον κατάλληλο βαθμό.

Ø  Η Ασία είναι _______________________  (μεγάλος) ήπειρος από την Ευρώπη.
Ø  Ο Όλυμπος είναι _________________________ (ψηλός) βουνό από το Παγγαίο.
Ø  Η Αλκμήνη είναι ________________________ (έξυπνος) από την Ισμήνη.

8.     Σχηματίζω σύνθετες λέξεις.
ü  άνεμος + θύελλα = ________________________
ü  αμπέλι + χωράφι = __________________________
ü  ανεβάζω + κατεβάζω = _________________________
ü  κάρτα + τηλέφωνο = ____________________________
ü  άγριος + κατσίκι = ______________________________
9.     Συμπληρώνω τα γράμματα που λείπουν. Τονίζω όπου πρέπει.

λε__ φόρος,  ξ__ πν__σα,  καθαρ__ ζω,  αθρ__ ζω,  ψ__χρα,  πρόθ__ μος,  ορ__ νός,

Στρογγυλεμένο ορθογώνιο: Μανόλης Ράντος   22-01-2009π__ κνός,  __ δηση,  κρ__ολόγ__ μα,  μέθ__ σα,  έστ__ λα                               

Δεν υπάρχουν σχόλια: