Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

ΡΗΜΑΤΑ-ΑΡΘΡΑ-ΜΕΤΟΧΕΣ

1. Βάζω (τον) ή (των) στις παρακάτω  προτάσεις:

Η δουλειά  ___  γεωργών είναι  κουραστική.
Αγαπώ  πολύ ___  παππού  μου.
Φροντίζω ___  κήπο μου. 
Τα λουλούδια  ___  κήπων,  μυρίζουν όμορφα.

2. Συμπληρώνω  με  προσοχή  τα  άρθρα  που λείπουν:

_  μαθητής          _  φοιτητής      _ άνθρωπος
_  αγρότης          _  κήπων          _  τέχνης
_  φωλιάς            _ αυλής           _  τάξεων
_  επιστημών      _  αγρών          _  βιβλίων
_  παιδιού           _  δάσους        _  παραμυθιού
_  κρέας              _  παιχνίδι       _  αιώνα

3. Συμπληρώνω  τις  καταλήξεις  των  ρημάτων (-τε  ή ται):

(Εσείς) Ποτίζετ__  κήπο.
(Αυτό)  Το σκοινί γράφετ__  με  γιώτα.
(Εσείς) Παίζετ__  με  τη  μπάλα.
(Αυτός) Γυμνάζετ__  μόνος  του.
( Εσείς) Διορθών__  τα  λάθη  σας.

4. Γράψτε  το  υπογραμμισμένο  ρήμα  στη  μετοχή  Ενεστώτα  σε –οντας ή ώντας, όπως  στο παράδειγμα:

Συνέχισε κι έλεγε      Συνέχισε  λέγοντας
Έλεγε  και  γελούσε
Περπατούσε  και  καμάρωνε
Κουράστηκε  ενώ  περίμενε
Σκοτώθηκε  ενώ  πολεμούσε

  
5. Να  γράψετε  τον  Παρατατικό  και τον Αόριστο:
Ενεστώτας
Παρατατικός
Αόριστος
εγώ κλειδώνω


εγώ αφήνω


εγώ κλείνω


εγώ γυρίζω


εγώ πλένω



6.Να γράψετε  τις  φράσεις  στον αντίθετο  αριθμό:

Ενικός αριθμός
Πληθυντικός αριθμός
Ο τίμιος άνθρωπος


Οι δυνατές  βροχές
Η σκοτεινή αποθήκη


Οι τακτικοί μαθητές
Ο πέτρινος τοίχος


Τα άσπρα περιστέρια

7. Να γράψετε την Ονομαστική και  Γενική Πληθυντικού:

Ονομαστική Ενικού
Ονομαστική
Πληθυντικού
Γενική Πληθυντικού
ο άντρας
οι
των
ο εργάτης
οι
των
ο μανάβης
οι
των
ο ήρωας
οι
των
ο νοικοκύρης
οι
των
ο τιμονιέρης
οι
των
ο τραυματίας
οι
των






Δεν υπάρχουν σχόλια: