Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ -ΑΡΙΘΜΟΙ-ΠΤΩΣΕΙΣ

1.Συλλάβισε  τις  παρακάτω λέξεις  όπως  στο  παράδειγμα:

δίσκος   δί-σκος                        εχθρικός    
άνθος                                     Δεκέμβριος
πέτρα                                   ρυθμός        
έφτασα                               εχθρός       
συμμαθητής                       γράμμα       

2. Μεταφέρω  από  τον  Ενικό  στον  Πληθυντικό  τις  προτάσεις:
Το  νερό  της  λίμνης  δεν  είναι  πόσιμο.
___________________________________________
Ο άνθρωπος  δοκιμάζει  στη  ζωή  του  τη  λύπη    και  την  ανάγκη.
__________________________________________________

3. Βάζω  το  ένα  από  τα  δύο ουσιαστικά  στη  γενική  Πληθυντικού:
δίχτυα-ψαράς     τα δίχτυα  των  ψαράδων
μαγαζιά-γαλατάς
ράσα- παπάς       
ύφασμα-καναπές

4. Βάζω  της ή τις  στις  παρακάτω  προτάσεις:
Τα καμώματα  ____  μαϊμούς.
Το  φόρεμα____ μαμάς.      
Αγαπάμε ___ μαμάδες.
Γελάμε  με  ___ μαϊμούδες.

Η ουρά___ αλεπούς.

5. Βάζω (τον) ή (των) στις παρακάτω  προτάσεις:

Η δουλειά  ___  γεωργών είναι  κουραστική.
Αγαπώ  πολύ ___  παππού  μου.
Φροντίζω ___ τον  κήπο μου. 
Τα λουλούδια  ___  κήπων,  μυρίζουν όμορφα.

6. Συμπληρώνω  με  προσοχή  τα  άρθρα  που λείπουν:

_  μαθητής          _  φοιτητής      _ άνθρωπος
_  αγρότης          _  κήπων          _  τέχνης
_  φωλιάς            _ αυλής           _  τάξεων
_  επιστημών      _  αγρών          _  βιβλίων
_  παιδιού           _  δάσους        _  παραμυθιού
_  κρέας              _  παιχνίδι       _  αιώνα

7. Συμπληρώνω  τις  καταλήξεις  των  ρημάτων (-τε  ή ται):

(Εσείς) Ποτίζετ__  κήπο.
(Αυτό)  Το σκοινί γράφετ__  με  γιώτα.
(Εσείς) Παίζετ__  με  τη  μπάλα.
(Αυτός) Γυμνάζετ__  μόνος  του.
( Εσείς) Διορθών__  τα  λάθη  σας.

8. Γράψτε  το  υπογραμμισμένο  ρήμα  στη  μετοχή  Ενεστώτα  σε –οντας ή ώντας, όπως  στο παράδειγμα:

Συνέχισε κι έλεγε    Συνέχισε  λέγοντας
Έλεγε  και  γελούσε
Περπατούσε  και  καμάρωνε
Κουράστηκε  ενώ  περίμενε
Σκοτώθηκε  ενώ  πολεμούσε

Δεν υπάρχουν σχόλια: